ANUGERAH TERHEBAT

ku panjatkan segunung kesyukuran ke hadrat Allah s.w.t di atas segala nikmat yang telah dicurahkan kepadaku sepanjang umurku di alam ini.... merempuh ranjau kehidupan..... menongkah arus dugaan.... mendaki jutaan impian.... segalanya tertulis bagiku takdir yang istimewa....


penat berdepan kesibukan seharian aku menerima perkhabaran paling hebat sepanjang hidupku.... insyaallah keluargaku akan bertambah ahlinya..... sukar digambarkan perasaan aku disaat menerima anugerah ini..... suka... sebak... dan apa yg terwujud di benakku jgak begitu berwarna- warni...... aku kagum bila dihulurkan sekeping kertas hitam putih yang terpapar satu kehebatan Allah taala......  



inginku jerit ke seluruh pelusuk alam.... inginku khabarkan kepada segenap jiwa.... aku sangat gembira.... gembira dengan anugerah Allah ini..... ingin jugak ku teriakkan... ingin jgak aku nyatakan.... betapa indahnya perasaan ini.... hanya Allah sahaja yg tahu.....

betapa ku faham akan ketika ini bagaimana perasaan seorang bapa yang pertama kali menerima berita seperti ini.... Alhamdulillah.... Allah jgak memberikan aku peluang utk merasai saat ini..... syukur ya Allah...

apa pun... bkan perkara mainan.... bahkan tanggungjawab yang amat besar utk dipikul... Insyaallah.... aku aku usahakan dengan penuh ketekunan dan keinsafan... demi Umat Muhammad.... demi Allah taala... 

Ya Allah ya tuhanku yang maha agung.... berikanlah aku kekuatan untuk aku laksanakan amanahMU ini dengan sebaiknya.... penuhkan aku dengan taufik dan hidayahMU ya Allah.... lapangkanlah dadaku dengan iman serta kesabaran Ya Allah.... payungilah keluargaku dengan keredhoaanmu ya Rahman.... limpahkanlah rahmah kepada kami Ya Rahim.... semoga kami tergolong dikalangan hamba2MU yang soleh Ya Allah...... Amiinn....

********************************************

berdoalah bersamaku.........