MINYAK OH MINYAK

terkilan perasaanku bila mengenangkan hanya kerana minyak aku telah menyusahkan org lain... tidak tergamak aku nak buat perkara- perkara mcmtu... demi Allah aku sekadar mencari jalan untuk kita sama2 terhindar daripada kesusahan dan berharap kita sama2 dpt meringankan beban yang ada... aku xsanggup bila melihat kita cuma dpt ber'api' hanya pada waktu mlm yg cuma sekejap saja..... sedih aku mengenang keadaan kita di sana... namun begitu maaflah jika apa yg aku fkirkan xsama yang mcm kehendak kamu org....


kerana ku cuba memahami kesusahan semua orgla aku dtg dan dduk berbincang tebalkan muka mngadap semua kamu yg ada.... semua yang ada mnyatakan persetujuan malah dpt kulihat senyuman kegembiraan di wajah2 kamu yang ada... aku pun turut menumpang gembira... Bersyukur ku dpt berbuat ssuatu yang bermanfaat... namun yang nyata apa yang aku cuba buat masih xckup bgus... 


kamu2 yang ada kata aku memaksa... kamu2 yang ada kata aku blum ttap pndirian ' skjap nak buat skjap tdak'... kamu2 yang ada kata aku cuma pntingkan diri dan xmemikirkan org lain yang xmampu sehingga kamu2 yang ada impres perasaan kamu org dlm facebook..... 


aku xsedikit pun terselit perasaan memaksa kamu2 yang ada untuk join sama... kalo aku memaksa xperlu aku menebalmuka dtg berjumpa n berbincang dgn smua kamu2 yang ada... kamu2 yang ada jgak hnya buat 'crita' sndiri tanpa mrujuk balik pda aku... apa yg jadi... aku jgak yang kna.... yang langsung xada sdikit pun dlm benakku... 


aku mohon maaflah kalo aku btul2 silap dlm hal ini.... kepada kamu2 yang ada jgnlah gusar hati lagi takut aku 'memaksa' lg di lain waktu... ckuplah stakat tu aku cuba buat... aku xbuat lg... maaflah kepada mereka yang terpaksa 'berikat perut' tp masih 'dipaksa' oleh aku... maaflah kamu2 semua... aku mnyesal... 


sama2la kita fikirkan jgnlah kerna minyak 2 kita smua bermasam muka.... kita dh dewasa... boleh fkirkan sendiri... tahulah yang kamu2 semua bahawa aku betul2 cuba buat perkara baik... apa2 yang xbetul tu adalah kelemahan aku sndiri sbagai mnusia yang hina....