SEMAKIN MENJAUH

hari ni melapor diri untuk bertugas setelah 2 minggu 'melarikan diri'..... oohhh masih dlm mood raya aku nie.... terngiang2 bunyi ketawa, hingar bingar, umpat mengumpat...... hehehee... snoknya raya aku tahun nie... namun bila dah menapak kaki ke tempat kerja.. suasana kembali muram.... boringnya aku rasa....


jiwa yang tenang sebentar mula terganggu semula dengan keadaan yang kelamkabut....  hilang senyuman di bibir... menerajah kembali ingatan2 yang xdiperlukan.... pandangan juga asyik menghampakan.... dah xlarat nk angkat muka....  suasana sdih... 'aku yang buat sendiri padan muka'..... otak berfikir benda yg sama... balik2 bnda yg sama lg.... mcm dah xada yang lain......|||????


rasa jgak nak balik sekarang ni.... adoyaaiiii.... nasibla aku ada tgas n komitmen..... aku kena buat jgakla.... walopun  dah xsegagah dulu.... tp aku mesti tanggung jgak.... ini amanah.... namun jauh di sudut hati sdah xkena dengan keadaan dan suasana.... terkurung dengan ketidakpuasan....


memujuk hati agar bersabar n cekal menempuh jalan di depan mata... xmudah tp perlu berusaha.... memilih perkara terbaik sukar kalo terlalu 'negatif'..... hidup bukannya snang.... sdih ttap sedih.... apa boleh buat.... arrggghhhhhh..... tolonggggggg........


****************************************************

mcmmna nak ubah mentaliti niehhhh..... Ya Allah....