akhirnya......

bermulalah episod baru dalam hidup ni.... ssuatu yg dh lama aku tunggu stelah skian lama cuba memenuhi janji yg sbnarnya kosong.... xperlu lg aku mnipu diri sndiri untuk menyedapkan hati.... aku sndiri yang bsalah slama ini... masih mem'paloi'kan diri demi persahabatan ' kononnyalah'... aku ttap buat ksilapan yang sama walopung aku sedari perkara ini... masih bermimpi dsiang hari... namun setalah Yang Maha Kuasa menunjukkan ku jalan... aku sedari dan aku insaf... aku cuma dipergunakan untuk kepentingan diri... aku lbih byk 'tertekan' daripada 'terhibur'... sehingga apa yg 'tinggal' untuk aku skarang adalah sisa2 'pengorbanan' aku dulu... bertimbun msalah yang timbul... tapi yang pernah mngaku aku ni kawan dia sdar ka x..??? tp mcm biasalah dia salahkan aku balik... mcm xbiasa plak aku nie... btahun dah aku knal... bkan shari dua... xrasa malukah pkai brg aku sna sni... syok mnunjuk kat org... xrsa nak langsaikan htang aku ka yg dh bkurun tu.... emmm sdar ka x..??? ehhh trima kasih pun xpernahkan... lupa la pulak aku nie.... rsanya pkai 'harusla' nnti ni...

dh btahun kta kwan ni byk yg aku blajar... aku rsa aku ni boleh dikategorikn org teraniaya... so aku berharap satu hari kau jatuh jgak... jatuh tersungkur... supaya kau tersedar....    supaya kau blajar... mcm mna rsa hdup muram nie...

apa pun aku xlg tanggung biawak hdup... aku cuba bina hdup baru.... aku bersyukur kpada Allah yg ttap mnunjukkan aku jln... agar aku tersedar... agar aku mnjadi insan yang bersyukur.....