~ pErSahAbATan~ sampai tahap mana kesanggupan kita... (part 1)

Fitrah manusia dijadikan untuk saling melengkapi di antara satu sama lain…. Namun begitu ‘stetmen’ ni bergantung kepada setiap tubuh manusia yang bernafas di muka bumi ini…..Di dalam ruang yang tersedia kita mempunyai pilihan, kehendak serta keinginan yang membawa kita ke arah haluan masing2…. Maka di situlah terbit perkataan ‘persahabatan’….. kita xdpt bergerak bersendirian… kita perlukan kawan… kita perlukan teman… kita perlukan sokongan… kita perlukan kekuatan dalaman.. dan anda boleh ‘imejin’kan yg lain lg…




Hidup xda kawan xmeriah owww…. Mcam makan nasi kosong ja weihh… smua org msti ada kawan… xda yg bsndrian… masing2 sjak kecil punyai kawan… tmbah zaman moden nie… kita bleh bkwan dgn sapa2 pun tanpa smpadan… dah ada ‘fesbuk’ ‘frenster’ n lain2 lg yg se’spesis’… nk bhubung pun snang… ada ‘emel’ ‘videokonferens’ ‘ sms’….. smakin luas dan smakin dekat antara kita ni..

Tapi seluas mana kesanggupan kita terhadap nilai ‘freship’… mungkinkah sehingga ‘hancur badan dikandung tanah’… ‘or’ mungkinkah ‘harapkan pagar, pagar makan padi’…. Itulah yg nk dikongsikan…. ‘cya’ dlm ‘part 2’ nnti…….