AKU XMAHU TAHU


Tidak semua perkara kita perlu tahu dlm hdup nie... Terdapat keperluan di mana sesetengah 'info' yang kita tahu hanya mnyakitkan perasaan, menyusahkan dan mendukacitakan... Mentaliti kita berbeza berdasarkan kperluan n pengalaman masing2... Jadi perlu wujud sempadan agar hidup kita lbih tnang dan segar...

Terciptalah perkataan RAHSIA yang boleh digunapakai bila nak mngendalikan sesuatu perbualan... jgn pakai redah ja nk sebut... perlu tahu situasi dan keadaan org... walopun ada diantara kita ni yang jenis ringan mulut tapi berpada- padala 'bergosip'... sebab silap hari bulan perkara yang kita nak cakap bakal menimbulkan kesengsaraan kepada org lain...

sebab tu dlm undang2 negara pun ada akta ISA dan OSA... supaya kita xterlalu jauh bila mnyampaikan maklumat... melindungi kepentingan masing2 dan sndiri jga perlu untuk mengelakkan marabahaya... bayangkan 'KERAHSIAN' xwujud n tak bererti... lintang pukang hidup.... 

jadi mcm tu jgak aku... aku pun kdang2 xmau tau ssuatu pkra... trutama pkara2 yg lepas... jgn dikaitkan dgn aku... jgn terlalu mnjaga tepi sluar aku... masing2 ada hak nk buat apa yg diperlukan... trima dan fahami seketika.... ooohhhhhhh..

*****************************************

let bygone be bygone.... ok peace :-)