MINGGU YANG TENTERAM

syukur btuilaaa dpt rsa hdup aman biarpun skejap.... xdala pening kpala sgt dgn msalah yg bertimbun.... mcm dh lama 'berjauhan'.... kali ni dpt balik.... ;-) 

ya kita sama rasa keadaan ni...  nyata dan jelas... aku paham rantai yang membelenggu masih mnebal.... hutang masih mnunggak... dendam masih membara.... dan yang penting kita ttap org yang sama.... orang yang sama 'dihancurkan'....sinis jgak bunyi.... dah lama terkubur dan jauh tertanam.... xjgak tringin nk gali blik.... apa yg jadi cuma fitrah kita sbgai mnusia... ttap wujud nilai keinsanan... prasaan kasih sayang yang dikurniakan... yang menyegarkan suasana...

pasti jgak klihatan mata2 yang menjeling n suara2 yang nyaring.... seperti kepelikan... aih lain mcm jgak hgpa ni noh... xleh nk buat baik ka...???? aku xpnah nk kaco hdup hgpa.... bleh potong jarilaa kalo xpcaya.... apa yg hgpa nk buat xda aku msuk campur.... rsala pengalaman utk diri sendiri.... cari warna kehidupan yang Allah taala sediakan.... aku pun nk mcm tu.... jgn jd jeliklaaa.....

mungkin kita semua tau apa yg terjadi.... tp bkan hak kita smua nk menghakimi.... blum tentu kita dpt memahami dengan sepenuhnya... igt prasaan itu adalah istimewa.... terlalu istimewa utk stiap org... jgn jd sochailaaaa.. aku nk ada crita jgak utk masa dpan... utk aku glak sorg2 jgak... hbis2 pun pkai aku buat panduan..... huh....


****************************************************************************
aku senyum tp aku xlupa.